Bron foto: tijdvoorpaprika.nl


Paprika

Paprika is een perfect tussendoortje, omdat het vol vitamine C zit en het is rijk aan vocht. Het aantal calorieën is laag. Je kunt er dus met een gerust hart iets meer van eten. 


Energiewaarden:

Circa 26 calorieën per 100 gram 

Hoe gezond is de paprika?
Paprika is bezit een aan nuttige mineralen, vitaminen en veel voedingsvezels. Een paprika bevat naast C nog meer vitaminen voor zoals:

  • A
  • B1
  • B2
  • B6
  • B11
  • B12 en
  • K.

Het maakt daarbij niet uit welke kleur je eet, maar de rode paprika bevat wel het meeste vitamine C.

 


Bron foto: groentegroente.nl

Bereiden:

  • Je kunt het rauw eten, maar ook koken, roerbakken, grillen.
  • Lekker voor op brood
  • In de sla
  • Uit het vuistje.
  • Als soepje
  • Dippen in een bakje - ongezoete - magere kwark, die op zijn beurt weer calcium, eiwit en B2 en B12 bevat.


Je kunt het op vele manieren variëren en bereiden, maar houd wel rekening met het gebruik van toevoegingen zoals olie of boter,  Het aantal calorieën zal door gebruik van vetten of kwark of andere toevoegingen toenemen. 

Tip: zoals bij alle groentesoorten, was de paprika goed voordat je hem nuttigt.


Bron foto: ah.nl