Home » Gezonde tussendoortjes » Blauwe bessen


Blauwe bessen

Blauwe bessen zijn populair, zoet en voedzaam. Ze zijn ook heerlijk als tussendoortje. 

Ze zijn erg lekker door de yoghurt of kwark, maar je kunt er ook een heerlijke smoothie van maken. Blauwe bessen passen goed binnen de kader van een dessert. Wil je wat lekkers bereiden, verwerk ze dan in koekjes of gebak. Maar let wel op, dit verhoogt het aantal calorieën, vetgehalte en koolhydraten. Je kunt ze ook goed uit het vuistje eten. Zorg er wel voor dat je bessen goed wast.


Bron foto: lotkookt.nl

Wat maakt blauwe bessen gezond:

Voedingswaarden (per 100 gram)

  • Weinig calorieën, 52 cal
  • Eiwit, 1 gram
  • Koolhydraten, 11
  • Vet, 0
  • Vezels, 3

Rijk aan vitamine

  • C (24% van de ADH)
  • K (36% van de ADH)
  • Mangaan (25% van de ADH)

Andere weetjes

  • De blauwe bes bestaat voor circa 85% uit water


Wil je het recept van onderstaande Yoghurt-blauwe-bessen-koekjes? Klik dan onder de foto op de link naar betreffende website. 


Bron foto: foodilove.nl